Inte vilken lördag som helst..

Fan vilken underbar dag, underbara lördag! Har haft en så bra dag så jag ibland inte fattar att det här är mitt liv nu, min vardag. Kommer jag någonsin kunna flytta härifrån igen? Ibland känns det som att jag vill vara fast här för resten av mitt liv, i denna ålder och exakt denna stund. Melissa Horn spelas högt i lägenheten så det kanske är därför jag blev lite emotionell här, hur kan man låta bli? Underbara kvinna..

En annan underbar kvinna är Ida, och idag älskar hon mig så mycket så att hon faktiskt har friat :) Kanske inte så konstigt med tanke på att jag var mitt uppe i pannkaks-stekningen när hon vaknade, hade skuren banan, jordgubbar och riven choklad färdig och hon praktiskt taget bara behövde sätta sig till bords! Ibland tycker jag om att visa för folk jag tycker om att jag tycker om dem :)


För er smakat mina pancakes tidigare, de här var godast någonsin!

Efter välförtjänt frukost städade jag balkongen, såg inte så skitig ut som den var :P

Belönades med plats i horisontellt läge

Och sedan med en cider :)

Ida älskade mig ännu lite till när jag berättade att det fanns kalla Heinkenen i kylen, då trodde jag faktiskt hon skulle fälla en glädjetår eller två! När solen väl beslöt sig för att gömma sig bakom husknuten gick vi ner på stan. Invigde mina jeansshorts jag köpte här och har konstaterat att jag kommer leva i dom i sommar, utan tvekan!

Väl nere på stan gick vi i lite affärer. Tanken var att vi skulle fönstershoppa då både jag och Ida har lite dåligt med cash (känns dumt att ta av sparpengarna när det är löning på fredag), men det gick ju självklart åt helvette. Var in på Oasis och hittade årets klänning! Den är verkligen jag!! Bilden nedan gör den inte tillrätta men jag ska definitivt visa upp den med brunbrända ben och höga klackar i sommar! Ida hittade ett jätte fint linne åt mig också som blev mitt för 15 euro, ett kap för att vara från Oasis om ni frågar mig!



Eftersom Ida inte ville gå ut ikväll så krävde jag svenskt lösgodis till kvällens film så vi bidrog lite till Candynavias ekonomi. Det är en affär här med svenska "specialiteter", bland annat Mor Annas Pepparkakor, Bullens pilsnerkorv (se pappa, inte ens här behöver du vara utan Bullens!), sill, fiskbullar, lösgodis, chips och dip och massa annat.

Bunkrade lite av det sistnämnda innan vi drog vidare till favoritrestaurangen Mamma Mia. Sjukt trevlig personal och så grymt god och verkligen prisvärd mat! Tror dessutom att han som verkar vara head of servispersonalen är lite förtjust i mig ;) Käkade vitlöksbröd med smält ost till förrätt och ribs till varmrätt. På bilden nedan, som förresten är tagen av min "stalker", ser ni storleken på portionerna. Och det här ska vara en halv portion!! Kan ni tänka er hur en hel skulle se ut? Vem skulle orka äta det?! Pröjsade 25 euro totalt för hela kalaset och, för att stödja Idas motivering till en hemmakväll, det blev ju bra mycket billigare än en natt på krogen!



Nu har vi städat heela lägenheten så det luktar liljekonvalj som aldrig förr. Ska snart bädda ner oss i min säng och kolla en film. Vi hade förresten glömt hänga tvätten innan vi drog ner på stan, och då Idas sängkläder fortfarande är dyngsura får vi dela säng inatt.. Tacka fan för att ena sovrummet har dubbelsäng!

Har ni haft en bra lördag?


Kommentarer
Postat av: Faster

Hejsan, du lilla shopoholic.

Götta dig du i värmen. Här vräker snön ner, och i Gbg VRÄK-VRÄKER snön ner.

Länge sen vi hade en vinter som denna.

Ha de så gött.

Kramar

2010-02-20 @ 23:29:27

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0