23 Maj 2011

Förlåt, förlåt, förlåt för att jag suger på att uppdatera den här då och då.. På helgerna blir det lite svårt när jag är in till stan och så, släpar ju inte med mig datorn dit.. Kanske skulle börja med det? Nya inköp för den här sommaren ska bli en ny dator och en ny kamera, så är det bara!

Jaja, ni får en helhelgsuppdatering här istället:

Fredag 20 maj:
Fick frukosten serverad som så ofta här hemma hos föräldrarna :) Jobbade riktigt mycket på torsdagen så det var skönt att känna sig lite omhändertagen! Åkte in till stan och mötte syster, Edwin och Tone. Skulle vara barnvakt och Edwin och ta med honom till lekplatsen och leka som bara vi kan. Gick sådär kan jag tala om. Den ungen kan skrika vill jag lova! Det hela slutade med att jag fick lyfta upp honom, syrrans slängde sig in i bilen och jag hade en skrikande unge på höften över hela stan! Han skrek från Globe till vi kom in i stadsparken, där började han nysa (vilket gjorde att han inte kunde skrika) och när han sen fick syn på lekplatsen blev det bra.. Sanslöst! Vi hade otroligt kul på lekplatsen men det är ju lite synd att han ska vara så svår i början.. Vi avslutade iaf barnpassningen med en lunch på Engel och jag fick massor med kramar och pussar när de åkte :)

Malin och Emelie kom till Engel och käkade med oss, så jag hängde på dem till stadsparken efter lunchen. Vi tog med oss filtar och la oss i solen i väntan på alla som skulle gå på balen. Kom förbi massa vänner och snackade skit under tiden, jag och Malin hann med en powernap och ja, det hela var väldigt trevligt! Fick även ett samtal från Linda på Säfsen och jobb på lördagen, behöver verkligen vartenda jobb-pass jag kan få nu! Jag hittade också  på min älskade Matilda så vi tog en fika efter att ha sett några klänningar och kände att vi fått nog av flashbacks.. Vi uppdaterade oss som vanligt när vi ses (vilket ju tyvärr är alldeles för sällan!!), det blev en hel del skratt och snack om framtiden. I sommar, då JÄKLAR ska vi ses massor!!

På kvällen blev det ett och annat glas vin på lobbyn med kusinerna Gunningberg och fröken Selemo, även här blev det en hel del uppdateringar och framtidsplaner. Det är så kul att träffa alla som man inte sett på vad som känns som år och dar, ändå är det som att vi knappt varit ifrån varandra! Längtar så till Barcelona-resan!! Kvällen avslutades rätt så tidigt, de andra drog vidare till Trägårn och det är jag helt enkelt inte riktigt taggad för än :P

Lördag 21 maj:
Åkte ut till Fredriksberg rätt så tidigt för lite jobb hos föräldrarna. På vägen dit ringde Kerstin från hotellen, stackars Angus har skadat handen så de behövde akut hjälp i receptionen. Helt plötsligt hade min lediga helg blivit fylld med jobb :) Serverade på en lunch innan jag åkte hem för lite extra sömn innan nästa jobb. Började klockan fem på Hyttan Kök och Bar och kom hem igen vid tolv på natten. Inte mycket annat än jobb alltså :P

Söndag 22 maj:
2 månader kvar till min födelsedag!! 

Lämnade Fredriksberg redan vid sex-tiden och jobbade 7-15 i receptionen. Emelie kom och käkade frukost och höll mig sällskap, det gjorde Karl-Anton också i slutet av dagen :) Thanks hörni! Följde med K-A på en fika på stan innan det var dags att tacka för mig och åka tillbaka mot skogen. Igår när jag kom hem mådde jag lite halvdant och tro det eller ej, dagen slutade med att jag kaskadspydde i typ en halvtimme och sen sov resten av dagen.. Har ingen aning om vad som hände, pappa tror på matförgiftning men vad vet jag.. Konstigt är det iaf.. 

Måndag 23 maj:
På grund av gårdagens incident på kvällen har jag varit helt slut idag. Jag har helt ärligt legat och sovit på soffan sen jag kom upp ur sängen halv tolv idag.. Hatar att ha sånna dagar, hur fan ska jag kunna få tillbaka alla de här timmarna?! Jaja.. Tänker inte försöka anstränga mig nu, blir soffan och TVn resten av kvällen :D

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0