13 Maj 2011

Alltså, jag förstår inte varför jag vaknar så tidigt för? Önskar jag kunde sova till tolv - halv ett med gott samvete men icke.. Skulle iofs inte bli så mkt gjort med sånna sovmorgnar men ändå, det vore ju så skönt!

Igår blev en riktig arbetsbyxor-dag, körde skräp med pappa och rensade upp på gården. Nu är det mesta som stod på min att-göra-lista över trädgården faktiskt färdigt, ska bara ryckas upp en jävla massa hallonbuskar som vi inte vill ha.. Jag har ju sagt det förut men det är faktiskt skönt att jobba i trädgården för man ser resultat på en gång! Iår ska vi banne mig ha en ordentlig och uppstyrd trädgård, om det så är det sista jag gör :) Måste även säga att det faktiskt syns kroppsmässigt också att jag har gått från datorn till trädgården, jag har gått ner 2kg sen jag kom hem utan att göra direkt nånting :) 

Apropå det där med vikten så ska jag ta mig till gymmet idag för första gången på århundranden känns det som. Jobbar mitt första pass i repan idag så jag tänkte åka in tidigare så jag hinner träna innan. Ska bli intressant att se hur armmusklerna mår egentligen.. Igår visade det sig iaf att jag är starkare än min kära farbror. Vi skulle köra deras gamla spis till tippen och han skulle tillsammans med min pappa bära ner den för deras fem trappsteg och sedan ut till bilen. Efter varje trappsteg var han tvungen att sätta ner spisen och vila lite, ta nya tag och ett nytt trappsteg. Slutade med att både jag och pappa ledsnade ur, jag sa "Jag kan väl också ta på mig arbetsbyxor och visa halva arslet" och så bar jag och pappa ner spisen och in i bilen utan större problem :) Lite stolt kan jag väl få vara?


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0