Livat i kastrullen

Färsk krabba och hummer från Göteborg med otroligt god champagne en måndag i de djupa Dalaskogarna, kan man snacka om lyx :) Farbror Micke kokade så jag slapp vara med om den delen, skulle nog inte klara av att lägga de små sprattlande liven i en kastrull.. De fick då i alla fall otroligt fin färg och smakade jätte gott! Har aldrig ätit varken krabba eller hummer tidigare så det var på tiden :)



Åt hemma hos farfar så att han skulle slippa behöva ta sig någonstans och det var nog skönt för hans del. Kändes bra att vara där med och hålla honom lite sällskap nu när farmor ligger på lasarettet. Hon mår otroligt mycket bättre nu än när vi var och hälsade på i lördags, då var det så illa så man visste knappt om hon skulle överleva natten. Nu har de börjat prata med henne om att få flytta hem eller till ett hem i alla fall, så att hon slipper ligga kvar på lasarettet i Falun så, vi håller tummarna och tänker på henne ofta!

Jag hann för övrigt nästan helt klart med rummet igår. Mår rent ut sagt helvette idag men ska ta mig i kragen när huvudvärken släppt och fixa till med resten så att jag och mamma kan få vår affilial :D Ska ta en Panadol till och sova lite så kanske det blir bättre!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0