Carl-Jans vänner

Fredag:
Kom iväg till syrran, lite försenad som vanligt så klart. Därifrån åkte vi vidare till Borlänge och Edwin och jag blev avsläppta på Kupolen medan syster åkte på möte. Där knallade vi runt och kikade på leksaker, fikade på varsin dammsugare och tittade på lite mer leksaker innan Anna äntligen var klar och vi kunde åka vidare. Blev lunch på Gästis i Borlänge och sedan mot Falun, lasarettet och farmor.

Hon har tappat väldigt mycket ork och livsglädje känns det som, det gör ont att se någon som gett upp så. Men samtidigt, hon är 83 år gammal och har haft ett väldigt bra liv så det kanske är dags? Det som händer kanske är oundvikligt? I vilket fall blev hon glad att se oss om än lite matt av Edwins klättrande upp och ner för sjukhussängen och bus i salen :) 

När jag kom tillbaka till stan så åkte jag hem till Jennie och mös lite innan det var dags för middag. Vi mötte upp Ida på Akropolis för tjejmiddag, skitsnack och skvaller, precis som på den gamla goda tiden :) Otroligt så jag saknat dessa tjejkvällar, måste hinnas med någon mer innan jag åker! I Stockholm kanske? 

Mitt bus :)
Försökte lära Edwin hus man använder kameran på min mobil :)

Lördag:
Upp tidigt, samling i Snöån klockan nio för att ge oss ut i skogen och skrämma fram älgar. Gick sådär, första drevet blev det ingenting, andra drevet fick vi 2 rådjur och 1 fjoling och så en kalv på tredje drevet. får räknas som lyckat resultat va? Det kändes då i kroppen igår att jag hade gått en hel del, träningsvärken var ett faktum :) Efter jakten hanns det med en powernap innan det blev bad, bastu, ciderdrickande och massa skitsnack, sen vidare till drinkar och festligheter i villan. Hade en grymt trevlig dag, var längesen det blev en heldag i Snöån!


Söndag:
Hann med en fika inne i stan innan min alldeles otroligt snälla syster åkte hela vägen från Västansjö bara för att skjutsa ut mig till bilen i Snöån så jag kunde ta mig mot skogen igen :) Kom hem vid tre och sov på soffan en stund, sen fixade jag ihop en pizza åt hela familjen, faster och Micke. Släktmys ja tack.

Nu är arbetskläderna på, halva dagen avklarad och jag tänker ta tag i ett nytt rum här i huset :D

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0