Sömntuta

Igår somnade jag innan filmen ens hade hunnit laddas ner, skillat kallas det tror jag. Det blev film idag istället, Shawshank Redemption. Fick tips om att det skulle vara en bra film och det visste jag ju, i alla fall idag när jag insåg att jag hade sett den tidigare. Den är i vilket fall så bra att det gick bra att se den igen. Ligger etta på imdb.com's lista över 250 bästa filmerna, så nu har jag fått för mig att jag ska beta av den. En del har jag dock redan sett, som till exempel film nummer 2 och 3 på listan (råkar vara Gudfadern 1 och 2 vilket ju är två av mina favoritfilmer). Ja så vips var jag redan på film nummer 4 som för tillfället är på nedladdning. The good, the bad and the ugly medsjälvaste super-deluxe-hunken Clint Eastwood i huvudrollen, då bara måste det vara en bra film väl? Tar den imorgon, nu ska det sovas för imorgon vankas det jobb 9-17 igen, gymmet innan dess tro? Eller efter som idag? Bestäm ni, men gör det fort!

Så länge bjussar jag på bra böcker jag läst sen jag kom hit:

1. Den jag ville ha - Världens tjejbok men det var ett måste efter bok 3

2. När ingen annan ser - Ännu en hemsk bok om pedofili, hoppa över den!

3. The Godfather - Julklapp från faster och Micke, otroligt bra och en riktig jävla kalssiker!

4. Tusen strålande solar - Skriven av författaren till Flyga drake, otroligt bra!

5. The Woods - Bästa deckaren på länge, sjukt bra skriven och spännande som få!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0