Fullt ös!

Idag har varit en bra dag, trots att den blå himlen hade övergått i grått när jag väl tog mig upp ur sängen. Käkade frukost med mamma och pappa, hälsade på farmor och farfar, åkte till Borlänge och shoppade (får visa mina fynd när jag är tillbaka på Malta och har tillgång till kamerasladden!), varit ute och sprungit med hunden och sen har jag äntligen fått äta min blodpudding!! Så jävla gott, och fan som jag väntat :) Kollat hockey med huset fullt i folk, diskussioner och högljutt precis som vanligt, precis som det ska vara!

När jag kommer hem såhär och allt är som vanligt känns det otroligt skönt, det känns att det verkligen är okej att jag är på Malta för allt här hemma finns kvar och det är sig likt, ingenting har egentligen förändrats. Dessvärre så stannar ju folk däremot inte i ålder, vilket märks på farföräldrarna. Det är för deras skull jag skulle kunna flytta hem igen, det är de som "försvinner" mest.. Farmor fick åka in till akuten idag, hon är kvar över natten men det var inget extremt allvarligt och hon kommer få åka hem imorgon igen men i alla fall, den tiden som finns är ju den man får.. Hm, nu blev det lite djupt såhär på kvällskvisten men det skyller jag på de två cidrarna jag drack till hockeyn, det är verkligen nå visst med smuggelcider ;)

Apropå nånting helt annat, har ju glömt att berätta vad världens bästa pappa hade gjort! Imorse när vi kom hem förväntade jag mig att hitta mitt rum i samma bedrövliga skick som jag lämnat det. Öppnade rumsdörren och hela rummet var städat, sängen bäddad och så stod det en motorvärmare igång :) Ibland tror jag verkligen att jag har världens bästa pappa!

Nu ska jag sova, trött som få!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0