Virus

Precis hemkommen från ST James Hospital i Sliema, har åkt på något magvirus som tydligen går på jobbet.. Så jävla typiskt.. Måste vara sängliggande i minst 24 timmar, får inte äta något annat än vatten och möjligtvis lite soppa ikväll. Blev att må så sjukt illa vid typ nio imorse så Anders skickade hem mig. Saken är den att det går liksom inte bara säga att jag är sjuk och se skit ut, man MÅSTE till just precis det där sjukhuset inom 2 timmar från det att man gått hem och bli undersökt, få en blå liten lapp och sen har man godkänd sjukpenning. Ok, förstår varför det är såhär men det var inte så jävla kul att sitta på bussen och vara skiträdd för att jag skulle spy på personen bredvid mig i varje gupp!

Jaja, nu är jag hemma, nedbäddad och ska hålla mig till vatten. Hoppas er dag är bättre..

Kommentarer
Postat av: Carina

Krya på dig Camilla. Magsjuka är bland det vidrigaste jag vet. Tack och lov brukar det gå snabbt över. Sköt om dig.Kram

2010-03-06 @ 07:56:23
Postat av: KAKA

Stackars, stackars Camilla! Här kommer en massa klappar på pannan. Men som blivande sjuksköterska måste jag ju bara få fråga vad det var för en doktor du pratade med? Det viktigaste när man är magsjuk är att få i sig vätska men också salt och socker..så jag förstår inte hur han kan råda dig till att inte äta annat än vatten. Tacka vet jag blåbärssoppa:)

Hoppas du kryar på dig iaf och får en fin helg.

LÄNGTAR EFTER ER GALET MYCKET!!

2010-03-06 @ 10:59:45
Postat av: mamsen

standard tipset från mamsen - uppvispad coca-cola (alltså utan kolsyra) i teskedsdoser så får du i dig både vätska o socker o koffein ! Häpp !

Hoppas Du mår bättre idag ! Pussar o kramar i massor

ps keso ÄR gott ! o nyttigt !

2010-03-06 @ 11:56:32

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0