Turist i Valetta

Idag har jag lekt turist, det har varit jätte trevlig! Åkte till Valetta och fixade mitt National Security Number, lättare sagt än gjort eftersom kontoret låg helt åt helvette och jag gick vilse 2 gånger.. Käkade brunch/lunch på ett fik tillsammans med nya Glamour. Sprang lite i affärer (köpte faktiskt inget förutom ansiktsmask och nya plupp-örhängen) och sen knallade jag runt nere vid vattnet. Valetta är faktikst jävligt fint, väldigt många fina byggnader och kyrkor. Sen blev det färja tillbaka till Sliema och middag på KFC med bästaste sambo. Nu ska jag färga håret, lägga en ansiktsmask och städa lite, kanske unnar mig en kvälls-nap också för jag är helt slut :P

Här kommer i alla fall bilder från dagen:

1. På jakt efter ett National Security Number

2. Någon viktig byggnad som andra turister fotograferade, ville inte vara sämre
3. St John's Co-Cathedral, vilket innebär att det alltså finns en St John's Cathedral också?
4. Följde skyltar som inte ledde till något mer intressant än en utställning om Maltas historia som jag vad för snål för att betala in mig på :P
5. Tog en promenad längs vattnet och hittade på några fiskare, hade inte fått någon fisk idag dock..
6. Har man inte en egen båt kan man ju alltid måla den på en stenvägg och fortsätta drömma
7. Vatten, härliga vatten! Vill bada!!
8. Hittade en stor klocka som ett minnesmonument från 2a världskriget
9. Otrolig utsikt därifrån
10. Gick förbi en park med ännu ett minnesmonument för nånting..
11. Vilade benen på en mur
12. Fick tvångstankar och var tvungen att räkna stegen i den längsta trappen jag någonsin sett. Resultatet? 154 steg
13. Behövlig paus i väntan på färjan tillbaka till Sliema

Nu ska jag färga håret och sen kanske locka med mig någon på bio? Eller hemmafilm? Jobbar alla idag eller?


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0