Galet..

Sitter på jobbet, började för lite drygt en halvtimme sedan. Coldplay med Speed of Sound dök upp på Ipoden och jag vill inget hellre än tillbaka till igår, inatt, imorse.. Underbart.

Ok, för att uppdatera lite:

Fredagen spenderades i sängen, hela dagen. Kunde inte äta något på hela dagen och funderade konstant på om jag skulle stoppa fingrarna i halsen eller försöka att få ner en macka. Kändes liksom lite vilket som.. Tack och lov så hjälpte verkligen tabletterna jag fick hos doktorn och igår kunde jag äta frukost utan större problem. Vanligtvis (för att svara på lite kommentarer) ska man ju försöka få i sig näring och så när man har magsjuka, men jag hade inte börjat kräkts ännu när jag kom till doktorn och det var därför han rådde mig att inte äta något annat än flytande. Hade jag ätit en massa mat hade bakterierna i magen blivit "upprörda" som doktorn sa och det garanterat hade slutat i ett kräk-kalas.. Slapp dock det med undantag för en gång. Ingen riktig magsjuka alltså, men det hade verkligen kunnat bli om jag inte hade kommit till doktorn i tid. Tack Anders för att du skickade hem mig från jobbet, hade jag fått bestämma hade jag ju stannat kvar, antagligen blivit sämre och riskerat att smitta andra..

Ok, och så till gårdagen. Fick käka frukost utan större problem, började genast känna mig piggare. Solen sken så jag låg på balkongen mellan åtta och halv två, sen började det mulna på. Gick in och började diska, la in en tvätt, skulle värma mat och så självklart gick strömmen. Min jävla tur. Fick inte igång skiten heller trots att jag spenderade tjugo minuter framför det där jävla proppskåpet. Fick svälja min stolthet och ringa vår hyresvärd, som är så gudomligt snäll och omtänksam så han infann sig inom en timme trots att det var lördag. Skulle vilja se LudvikaHem göra om den bedriften. Han var så otroligt söt (nej definitivt inte utseendemässigt!!) när han hade fått på strömmen:
"When I have two girls living alone in a flat of mine, my fatherly instinct tells me to keep an extra eye on you. So off course I will, you sure call me anytime, about anything! I'll fix it!"
Som vår egen lilla räddare i nöden :D

Fick i alla fall i mig lunchen och bestämde mig för att jag var frisk. Fräschade till mig och mötte upp Josh på stan. Vankades grillfest till kvällningen och årets första vill man ju definitivt inte missa! Hade tänkt mig ta det lite lugnt, skippa alkoholen och bara vara med och njuta av maten. Ju senare det blev desto mer sugen blev jag däremot på fest så fest blev det! Hade en helt fantastisk kväll; kalabalik vid grillningen då engångsgrillarna vägrade fungera och både jag och Annika stank som man gjorde efter en dag med Frasse i skolskogen, så sjukt god mat (jag och Annika stod för den, otroligt god marinad till kycklingen och laxen var så mör så det finns ju helt enkelt fan inte!!), verkligen underbart sällskap, en helt sjuk natt i Pacheville (har ni tänkt på att jag skriver olika typ varje gång jag skriver Pachvill?) som slutade med att jag kom hem strax efter fem och gick upp igen klockan sju :D

Så nu vet vi att det funkar också, att ta sig till jobbet på två timmars sömn trots att vi var tre stycken som delade på en shotsbricka typ en minut innan jag klev in i taxin :P Ska erkänna, jag är ju lite seg men det hade verkligen kunnat vara värre. Där jag sitter ser jag i alla fall tre svenskar som ligger med pannan mot skrivbordet och sover, trots att de gick hem tidigare än mig :D Ja, jag är stolt! Tack pappsen!!

Har en massa härliga bilder, de får dock komma upp ikväll när jag är hemma!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0