Dykning FFW!!!

Fan vilken bra dag vi har haft!! Eller vilka bra tre dagar vi har haft rättare sagt! Kör en liten update :)

Föräldrarna anlände 20min tidiga i söndags, laddade med lösgodis, diverse kläder jag glömt och likör43 (äntligen!!). Åkte hem till lägenheten och mös på balkongen som ni sett och käkade middag på Piccolo Padre. Promenerade en bit längs vattnet, det blåste en hel del så det fanns faktiskt lite vågor att titta på :) Var i säng hyffsat tidigt, lagomt trötta alla tre..

Igår gick vi upp tidigt, jag hade dukat fram frukosten ute på balkongen redan innan halv nio så föräldrarna bara kunde sätta sig till bords, lite lyx ska de ju få. Efter det blev det sightseing buss vilket var jävligt roligt! Jag har ju inte sett så mycket av Malta egentligen så det var nog behövligt även för mig :) Stannade till i Mdina, som är Maltas fd huvudstad, tog ett glas vin på en uteservering och gick runt på gatorna. Har aldrig varit i en mysigare stad vill jag lova! Alltsomallt tog bussturen 4 timmar, vi satt till och med uppe på däck som riktiga turister ska.. Nästan lite pinsamt men va fan, jag tänker passa på medan de är här! Käkade sen lunch på Giorgios (Arvid och Daniels favoritställe) innan det var dags för mig att börja jobba. SLutade 01 inatt, somnade vid två och var upp vid sju imorse.

Snabb frukost och sen tog vi bussen mot dykningen :) Var så jävla kul! Första dyket skulle vi kolla på ett skeppvrak från andra världskriget, hann dock inte se så mkt för mina öron ville inte vara med. Simmade efter lite fiskar istället men såg väl inget direkt jätte spännande. Dyk nummer två däremot! Vår instruktör letade på en bläckfisk som han drog fram så att den höll på att sätta sig fast i hans reglage (det man andas genom alltså) innan den sköt iväg en massa bläck och försvann som en avlöning som papsen skulle sagt. Jag hittade på en flying gunard som faktiskt är rätt så ovanliga och så hittade jag en stonefish, som faktiskt är giftig.. Lite coolt faktiskt :) Låg lite på stranden efter dykningen och sov ikapp, sen blev det varsin öl på en uteservering och nu är vi tillbaka hemma. Pappa håller på att försöka få fjutt på engångsgrillen och sen blir det grillad T-bone och massa gott till! Lugnt hemma ikväll, jobb 9-17 för min del imorgon..

Hade tänkt lägga upp bilder från igår men tyvärr så sa min kamera upp sig under vattnet idag så vi får se om jag får igång den igen, hoppas fan det för jag har inte råd att köpa en ny just nu :P

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0