Malta dag 6

Yey, säg grattis för jag har fått jobb!! Blev uppringd av en kille från Idas kontor idag (när jag för övrigt satt ute i SOLEN!!), de ville att jag skulle komma på intervju idag och efter att ha snackat i ungefär en halvtimme hade jag fått jobb :) Det är inte på samma avdelning som Ida men vi sitter i samma kontorsmiljö så vi kommer inte vara långt ifrån varandra.. Det är dessutom massa svenska ungdomar som jobbar på samma våning och alla har varit jätte trevliga hittills så det kommer nog bli skitbra! Är inte direkt bra betalt, men det är inte huvudsaken heller :) Förresten så betyder det här att mitt kattbajs-spår verkligen funkade, kan rekommendera tricket till er läsare!

I måndags var vi på lägenhetsvisning också och som typiska svenskar beslutade vi oss för att ta första lägenheten vi kollade på :P Skit samma säger vi, den är jätte fräsch, har två separata sovrum och öppet kök/vardagsrum, badrum med badkar, en "morgonsols-balkong" och en altan med kvällssol på så vi får ut maximala soltimmar :) Besökare är självklart välkomna, bara vi får lite förvarning såklart! Så, imorgon flyttar vi in och jag har min första arbetsdag då också!! Snabba kast här kan man säga.. 

Trivs verkligen här på Malta, och efter knappt en vecka har vi fixat lägenhet och båda två har fått jobb, kan det bli bättre? Nu är det bara den riktiga värmen som saknas, kan inte vänta! Vi ligger för tillfället i hårdträning och gör minst 100 sit-ups varje kväll och försöker motionera varje dag. Är kanske inte så mkt hårdträning jämfört med träningspassen hemma med mördar-Fredrik och Daniel, men vi rör i alla fall på oss :)

Ida jobbar till klockan elva så jag är tillbaka på restaurangen/puben vi åt på i söndags, har precis ätit middag och nu sitter jag här med datorn som sällskap och kollar på fotboll :) En drink skulle inte sitta helt fel men det får vänta till helgen. Då ska vi btw ta en busstur och kolla in badstränderna här i närheten, så vi vet var vi ska åka när sommaren är här på riktigt! 

  

Hoppas ni har det gött där hemma allihopa!
(Tack Carina för gratulationerna :) )

Kommentarer
Postat av: Marita

Det låter ju riktigt skönt. Ni verkar att ha det bra. Här hemma är det grått och ca 5-6 gr kallt,så njut av värmen.

Ha det bra. Kramar från Skarpa.

2010-01-19 @ 21:42:43

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0