Dränkt katt..

Nu får det vara nog med dagräknandet, det var ändå egentligen bara en ursäkt till att slippa hitta på rubriker till inläggen :P Ska i framtiden låta min fantasi flöda när det gäller rubriksättningen!

För att direkt koppla till dagens rubrik;
Idag har det regnat, och varit solsken, och regnat, och solsken och ja ni förstår baletten. Det har dessutom inte regnat lite när det har regnat utan kopiösa massor vatten på en väldigt kort stund. Idag när jag slutade jobbet tänkte jag fördriva lite tid och gå ner på stan, kolla skor och käka lite, jag jobbade 9-18 och Ida slutar inte förrän nu elva så jag behövde lite sysselsättning. Självklart sken solen när jag gick hemifrån, på med skinnjackan och off I went. Tror ni inte det börjar kräk-regna när jag var påväg hem? Hade ingenstans att gå in för att skydda mig då alla affärer hade stängt så det var bara att knalla och gå. Såg helt enkelt ut som en dränkt katt när jag kom hem och därav rubriken :P

Det visade sig dessutom att min promenad till staden skulle vara helt bortkastad. Hade inte en tanke på att allt stängde klockan sju idag (vilket jag iofs tror att de gör varje dag?) så jag gick och strosa lite, kollade in i lite småbutiker och givetvis hade alla "riktiga" affärer stängt när jag kommit så långt.. Middagen var iofs jätte god, orkade halva portionen sen var jag proppmätt så där kanske man också kan diskutera bortkastade pengar? Inte nog med detta, tror jag har köpt de dyraste färska körsbär som Gud han själv antagligen någonsin skådat! Tur att försäljaren var så jävla charmig och fick mig på bättre humör trots stängda affärer :)

Dagen har som ni märker varit lite sådär.. Fick ett av de värsta blodsockerfall jag haft idag också, självklart under min tripp ner på stan. Var inne på en av småbutikerna när jag blev helt yr i huvudet, kallsvettig och skakig i händerna. Var tvungen att halsa en Sprite för att jag var rädd för att svimma vilken sekund som helst! Blev lite bättre men jag är lite hängig. Vad beror sånt på faster alternativt Karin, ni som är sjuksköterskor resp. soon-to-be sjuksköterska?

Sänder en liten tanke till Anna-Lisa också! Håller alla tummar och tår för att allt ska gå så bra som det bara kan!!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0