Trött som själva fan

Alltså, jag tror inte ni förstår hur trött jag är! Funderar starkt på att borsta tänderna och helt enkelt gå och lägga mig nu på en gång, innan klockan ens blivit halv åtta.. Anledning till att jag är trött? Har mått sjukt illa inatt, antagligen på grund av att jag slängde i mig lite drygt en halv chipspåse med dip, några bitar toblerone och typ tre klubbor.. Fan att inte kroppen säger ifrån i tid när den fått nog!

Nu har i alla fall jag, Ida och Josefine kommit överens om en 2-veckors-period utan onyttigheter, med bra mat och träning. Har faktiskt försökt hålla mig borta från godis de senaste veckorna med lite sådär halvbra resultat men nu jävlar! Jag och Josefine tog en promenad till vattnet och skrev ihop en lista med saker vi inte får äta, start- och sluttid och vad som händer om man misslyckas. Drar igång 00.00 på onsdag och ska som sagt hålla på med detta till att börja med 2 veckor. Blir så mycket enklare när man är fler och när det dessutom finns en liten hake om man misslyckas! Ska unna mig något snyggt klädesplagg om jag fixar detta, som en belöning till mig själv och lite extra motivering :) (Kanske ska tillägga att det dock är vääldigt tillåtet att dricka alkohol :D )

Dagen idag då? Har haft en helt okej dag på jobbet! Jobbade 7-16, vilket tidsmässigt är det bästa passet. Missar ju tyvärr de bästa timmarna i solen men det är skönt att ha hela kvällen fri. Var som sagt med Josefine ner till vattnet när jag hade slutat och hon hade lunch. Kom hem vid fem och bytte om till träningskläderna omgående. Hade egentligen tänkt sova först men då hade jag nog definitivt inte kommit upp igen :P Gick ut och gick i nästan 2 timmar istället för att åka till gymmet. Var på tok för fint väder för inomhusträning och var inte alls gym-motiverad så..

Kom hem för ungefär 45 minuter sedan och har precis duschat. Matlådan är redan fixad (blev inte mer komplicerat än ris, kokta grönsaker och tonfisk tills imorgon) och nu ska jag bara ta hand om håret innan jag ska krypa ner i under täcket.. Håller på att vänja mitt hår vid mittbena. Har inte bestämt än om jag tycker om det men skönt med lite variation i alla fall :D Nej, nu ska jag fixa det sista så kanske det blir bedtime sen..


Gonatt på er, hoppas ni haft en bra dag!!


Bild från en promenad med vovven i mitten av december

En lagomt sliten jag och världens bästa pappa :D

Mamsen sjukt fokuserad på paketinslagningen :)


Bror och jag på färjan mellan Sverige och Danmark, behöver jag säga vem som vann?

Syrran och bästaste bebisen på besök på gamla jobbet! Mosters gull!!

Vad jag vill säga med dessa bilder på min familj är att jag saknar er och önskar att ni kunde vara här allihopa och ha det minst lika bra som jag har det!! Faast, jag vet ju att ni trivs i snön och mamsen skulle nog ganska snart bli trött på värmen, men vore så mysigt att ha er här allihopa, om än bara för ett litet tag! Älskar er!!

Familjen närmast mitt hjärta..


Kommentarer
Postat av: mamsen

Miss you too - hade tänkt ringa Dig ikväll, men timmen blev sen och jag får försöka slå en pling imorgon för nu är jag pratsjuk !

Världens bästaste papps hälsar !

2010-02-22 @ 23:07:35

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0