Jag och karnevalen

Först ska jag bara säga att jag var alldeles för trött för att lägga upp bilderna från i fredags som utlovat i söndags, var helt slut efter min och Idas middag så det blev bums i säng. Sen vill jag också säga att jag faktiskt försökte blogga igår men av någon anledning kom jag inte in på sidag. Vet inte om blogg.se har gjort om någonting igen men det funkade i alla fall inte. Bilderna från mitt mys i lördags kommer alltså här :


Med brittiska Cosmo kommer man långt
(Måste tillägga att Alexander Skarsgård var med som "This months hottie", de ni!

Njuter i båthamnen

En av alla tur-båtar

Den nedre bilden är till John Malm, han bad mig leta reda på någonting som skulle passa honom och vad kan passa den mannen bättre än en Captain Morgan-kryssning?!

Så, för att uppdatera lite: I söndags efter jobbet åkte jag och Ida direkt till Sliema och käkade Alla-Hjärtans-Dag middag på en kinarestaurang. Åt anka för första gången och det var verkligen svingott (eller ank-gott om man ska va noga)! Fick smmå pannkakor till istället för ris vilket också var lite intressant.. Vi köpte med oss varsin tårtbit och en munk att dela på som vi smällde i oss när vi kom hem innan vi somnade rätt så omgående båda två.

Igår gjorde jag inte många knop. Hade ju lite timmar att ta igen så det blev mest sova för min del innan jobbet. När jag kom hem vid nio hade jag som sagt tänkt uppdatera lite här men det gick ju inte så jävla bra. Började kolla på andra säsongen av Greys istället och plinkade lite gitarr :)

Idag har jag och Josefine varit på hotellet Le Meridien, där gymmet som vi går på ligger, och gått på vattengympa. Var skitkul, även om vi drog ner medelåldern en hel del. Instruktören var en tyska som hette Valda, och pratade verkligen tysk-engelska. Lät skitskoj! Hon skulle säga "korsa benen" och sa "crrrråås thi leegs" :D Fick hålla mig för skratt några gånger ja! Vi unnade oss en frukostdejt innan Josefine drog till jobbet och jag åkte till Valletta för att spendera pengar.

I huvudstaden, ja Valletta alltså, var det karneval vilket rubriken kopplar till. Tog massa bilder på alla otroliga vagnar, ska visa er senare ikväll! Kan tyvärr inte visa nu på en gång för kameran har dött och jag tror jag måste involvera min sambo i jakten på laddkabeln :P Hittade en massa fint också och en del av det fick följa med mig hem, visar de också ikväll!!

Nu ska jag ta mig en powernap för ikväll blir det affärtittning med Ida i Patchwill och kanske en drink eller två :)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0