Indien-packning

Besökte precis kusinens blogg där jag blev uppmanad att tipsa om packning inför hennes stundande Indien-resa (I've been there you know..). Första reaktionen var "Haha och hon tror jag kommer ihåg vad jag hade med mig?!" Faast, nu när jag tänker efter så gör jag nog det! Började skriva en kommentar på hennes blogg men den blev så jävla lång så det fick bli ett inlägg här istället (har ju inte alltför mycket att göra på jobbet så varför inte?).

Ett genomgående tips, detta gäller inte Indien utan alla länder dit man åker för att till exempel shoppa eller där allt är svinbilligt så man oundvikligt KOMMER shoppa: Ta med kläder du kan slänga om du skulle hitta roligare kläder när du är där! Jag hade till exempel med mig ett par urtvättade men ändå sjukt sköna linnebyxor från Sverige som byttes mot ett par haremsbyxor på plats. Bra bh och sporttopp är ett måste för underkläder finns det inte alltför mycket variationer av i Indien.. Åh, nånting som jag glömde var tvättmedel som man kan ha i kallt vatten vid handtvätt. Kommer dock inte ihåg vad det heter.. Tur för mig att Maria hade varit lite mer förberedd :)

Nej, här nedan följer en lista på vad jag hade med mig, typ (håll till godo kusin!):
  • Linnebyxor
  • Korta Shorts
  • 4-5 linnen/T-shirtar
  • 1 långärmad T-shirt
  • 1 tjockare hoodie
  • Bra sandaler
  • Slitna gympadojjor (de sa jag också hej då till där nere)
  • Sovsäck (rekommenderar dock sidenlakan, tar mindre plats och risken för kyla är liten)
  • Uppblåsbar kudde
  • Ögonbindel
  • Underkläder
  • Tights
  • Skjorta (sjukt skönt att ha om man till exempel bränner sig i solen)
  • 3-4 bikinisar (ha i alla fall mer än 1 så du kan byta)
  • 1 kort kjol
Sen hade jag ju med mig Mp3-spelare, någon bok, en jävla massa tabletter av olika slag, skavsårsplåster (!!!) och massa annat smått och gott. Men försök att bara ha ryggsäcken typ max halvfull när du åker dit för ajg lovar den kommer vara full i slutändan ändå :) Och du, sopsäckar och packtejp för att packa in väskan när ni flyger. Det är sjukt vad mycket de slänger med väskorna på flygplatser. Fastnar en rem eller nånting sånt kan det sluta med att all din packning ligger på bagagebandet, utan ryggsäck! Var typ det jag hade med mig i stora drag tror jag.. Det var i alla fall en grym resa och Kusin ni kommer få så jävla roligt!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Wohoo, tack för alla fina tips :D

2010-02-15 @ 16:48:47
URL: http://saraekehov.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0