HELVETES JÄVLA HISS-FANSKAP!!

En vis man sa en gång att man faktiskt FÅR bli arg på döda materiella ting, och nu är jag arg! På en hiss!! Inte vilken hiss som helst, utan den värdelösa lilla skit hissen i vårt lägenhetshus som fått damp och ADHD och alla jävla bokstavskombinationer ni kan tänka er!! Dörrarna har fastnat i något konstigt jävla läge så de går upp typ 4-5 centimeter och sedan stängs igen, gång, på gång, på gång på gång och ja ni fattar vinken. Detta sker jävligt fort, hissdörrarna gnisslar givetvis nå djävulskt och självklart är det rätt så lyhört hos oss.. Så var det med den lugna och sköna tillvaron man har rätt till i sitt eget hem!!

Hade tänkt skriva ett sånt där "svävar-på-rosa-moln-för-jag-är-så-lycklig"-inlägg men det får fan vänta tills hisshelvettet har upphört!! Ska gömma mig under täcket och sova, bjussar på nåt mer positivt imorgon (för min dag har faktiskt varit underbar fram tills nu!!) !


Kommentarer
Postat av: Sara

hahahaha..almighty-hissar. Jag älskar dem! NOT.

Hissen i mitt hus är också cp. När man ska åka från översta våningen till våning två, där jag bor, så fastnar den. ALLTID. Och sen ska man försöka åka till nån annan våning, då funkar det inte alls. Men om jag däremot hade tryckt våning ett eller tre från början så hade det funkat, men hissdjäveln gillar helt enkelt inte våning två. Hissdjävlar.

God natt!

2010-02-19 @ 01:47:05
URL: http://saraekehov.blogg.se/
Postat av: mamsen

känner jag den "vise mannen" eller har Din pappa också hört talas om att man får bli arg på döda ting. Bror antagligen också - åtminstone låter det så ibland, framförallt i garaget ...

2010-02-19 @ 16:52:04
Postat av: Camilla

Faktiskt mamsen så var det Bertil som sa det när han var påväg att slänga skrivaren på mitt gamla kontor ut genom ett fönster, men det är ju en filosofi som skulle passa pappa och bror också :D

2010-02-22 @ 09:21:12
Postat av: Sara

mamma kan också bli arg på döda ting.

jag kommer ihåg en gång när jag var typ 10 och spenderade en lekdag hos larssons på skarpa, och så ringer min mamma "Hej. Kommer du hem snart?"

Varpå jag frågar om hon inte kan komma och hämta mig.."Nej. Sara, vet du vad jag har gjort?" Varpå jag återigen svarar "Nej". "Jag råkade kasta ut dammsugarn utför trappen. Så den ligger på gården"..och ja. Det visade sig att den hade varit klumpig och djävlig, så hon bidde lite sur. Ännu ett ekehovs-syndrom? Döda ting är till för att man ska kunna få ut sina aggressioner. Det bara är så.

2010-02-22 @ 10:02:59
URL: http://saraekehov.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0