Viiiiin, viiiijn, wiin?

Igår försökte vi lära Hanna hur man säger vin på ren svenska. Hon är stockholmare och säger viiiiiiiin med i:et så långt fram att det kittlar på läppen. Måste göra dalmas åt kvinnan snabbt som fan! Hon har förresten dragit till Barcelona idag så nu är jag och Hjortarna ensamma igen :)

Käkade middag på Piccolo Padre efter jobbet, gott som attan som vanligt! Betalade 2,50 euro bara för att få med mig en tom vinflaska hem. Tyckte om den, ungefär lika mycket som jag tycker om restaurangen :) Systrarna Hjort intygade om att det dessutom var gott och det är ju ett +.

Nu sitter vi hemma, de dricker vin och skriver vykort medan jag kollar nätet och längtar tills imorgon. Då jävlar ska jag också dricka vin! Och så blir det utgång i lågskor så vi orkar dansa heeeeela natten! Nej, bokstund?


Bästaste vännen, så skönt att ha henne här!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0