Hemligheten skall avslöjas!!

Okej, här ska det vara en trumvirvel men hur fan visar man det i text?! I alla fall, hör och häpna; Jag har fått nytt jobb!! Ett jobb som ger riktig lön!! Och som faktiskt månar om sina anställda!! Och jag är världens lyckligaste!!

Jag har inte bara utstått 1, utan 3 intervjuer för det här företaget! Jag har varit trevlig, proffessionell, lättsam, skojfrisk, allvarlig, skådespelare och ja fan allt de har förväntat sig! Och guess what? Bevisligen så funkade det!! Jag är glad, nöjd med livet. Sa upp mig idag, Jens tog det riktigt bra. Det var inte som när jag sa upp mig från hotellet hemma i Sverige direkt och hela kroppen skrek av ångest, det här kändes bara riktigt, riktigt bra. Nu kommer jag kunna stanna kvar på Malta utan att ta de sista hårt sparade pengarna från semesterersättningen, jag kommer förhoppningsvis kunna spara undan nån liten slant då och då också! Tänk om jag kunde komma hem från det här landet och ha gått plus! AMAZING som Arvid hade uttryckt det, men lite Arnold-dialket så där..

Nu till uppdateringar. Igår begav jag och Ida oss in till Valletta och fixade ID-kort. Det hela kändes lite som en typisk svensk komedi från 90-talet. Tänk er Sällskapsresan-filmen Snowroller när de ska ta kort till liftkorten och pappan står utanför och skriker "IN, UT, IN, UT" mellan blixtarna. Lite så var det igår.. Först fick vi fylla i ett formulär, sen in till polisen där de kollade signaturen, satte en stämpel och skickade iväg oss till nästa rum, in till fotografen, sätta sig på en stol och 15 sekunder senare blev man ivägskjutsad till nästa rum, där skulle allt kontrolleras och papper skulle skrivas på och sen helt plötsligt, allt inom loppet av ungefär.. 5 minuter kanske? Hetsigt värre i alla fall, och skönt att det är gjort!

Sen tog vi färjan in till Sliema, jag gick hem och väckte grabbarna med frukost :) Käkade lite hastigt och sen begav vi oss mot Golden Bay, en av få sandstränder på Malta. Vi mötte upp Magnus också, och det första grabbarna gör är att öppna varsin öl :D Ljuva semester och lediga dagar! Golden Bay var fint, tyvärr rådde orkanvindar och grabbarna fick inte bara en väldigt färgglad bränna, vi fick peeling på köpet allihopa :) Jag badade till och med, var kallt den här gången också..
På eftermiddagen var jag på tredje intervjun (som bevisligen gav mig jobb) och så käkade vi middag på Piccolo Padre. Är lätt nya favorithänget, jag älskar det.. Kvällen spenderades på balkongen med lite lagomt mycket alkohol, bra musik och bra sällskap. Hade helt enkelt inte kunnat haft en bättre dag!!

Nu ligger vi i mitt rum alla tre, grabbarna med hörlurar på och varsin Iphone i handen och jag i sängen med datorn på magen. De skulle åkt hem idag men de får stanna tills på fredag, stackarna :D Jag har förresten bara 1 arbetsdag kvar på Besedo eftersom jag var tvungen att ta ut mina semesterdagar, är inte så ledsen för det vill jag lova! Imorgon ska det bakas avskedstårtor så det står härliga till!!


Arvid och Daniel :D


Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis till nya jobbet! Nu blev jag nyfiken på vad det är för jobb. Haha ja stackars pojkar som måste stanna kvar på Malta och glassa :)

2010-04-21 @ 09:39:41
Postat av: Carina

Jättegrattis till jobbet Camilla. Vad kul. Nu kan du unna dig ett restaurang besök utan att få dåligt samvete :)

2010-04-22 @ 06:56:13

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0