Underbara Sverige!

Fan, jag älskar vårt vackra land! Helgen har varit helt underbar med hur gudomligt väder som helst och allting har varit så typiskt svenskt! En underbar svensk sommarhelg helt enkelt!

Åkte ut till Fredriksberg i lördags efter jobbet. Började med att hälsa på farmor och farfar då gubben fyllde 83 i måndags (eller var det i söndags?). Han fick en massa marknadskorv av mig, hoppas de smakar!! Sen bar det av mot Gravendal, som kan vara en av de vackraste platserna på jorden :) Älskar verkligen det stället, fattar inte att jag inte är där oftare! Jag, mamsen och papsen, Johan och Petra åkte dit och grillade, käkade massor med jordgubbar, la ut nät i sjön, spelade lite kortspel och hade allmänt mys hela kvällen. Somnade som en gris efter båtfärden mitt i natten och hade Kaliber i fotändan nästan hela natten. 



Idag  vaknade vi hyffsat tidigt, mamma och jag fixade frukost medan de andra hämtade upp nätet. Tyvärr fick vi inte en enda fisk men det var väl egentligen inte huvudsaken heller. Vi såg säkert fem fiskar som hoppade och massa vak igår men men, man kan inte lyckas varje gång.. Redan vid halv nio låg jag i bikini och pressade och där låg jag tills klockan var ungefär tre :) Är lite lätt röd över hela kroppen men det kommer bli brunt tills imorgon! Har faktiskt badat idag också men det var inte direkt varmt kan jag lova! Nu är det iallafall gjort!



Åkte in till stan och firade Anna G (Grattis på födelsedagen!!) som bjöd på tårta och paj och bakelser som Matilda W hade gjort och godis och choklad och säkert ännu mer sötsaker.. Var hur gott som helst :) Kom hem från Snöån för ungefär en halvtimme sedan där vi grillade och jag fick höra allt som hänt på festen igår. Visst känns det lite tråkigt att jag inte var med men samtidigt lät det som om festen slutade ungefär som Snöå-festerna alltid gör så jag får se till att vara med nästa gång!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0