I am the Drover

Haha, var chaufför igår och kände mig verkligen som en riktig raggare :) Har nämligen fått låna en mazda av bror som avgasröret är liite trasigt på, låter som en riktig racer när jag kommer! Vilket jag iofs tycker om, påminner mig om golfen! Gud så jag saknar den bilen! Varför sålde jag den för egentligen?!

Idag så bär det av till Fredriksberg, ska ha en hel helg med familj, sol och sommarstuga! Är faktiskt inte det minsta avundsjuk på er som ska gå 11km Branca, fy fan för att shotta 3cl sprit i 11 kilometer i stekande sol.. Ska försöka hålla mig nykter till midsommar, iallafall nykter med modifikation (nån cider för sällskaps skull är helt OK). Jag vet inte varför men på senaste känns det som att alkoholen bara har inneburit drama, och det är verkligen något jag kan klara mig utan just nu!

Jaja, helgen var det! Ska fira mors dag imorgon och bjuda mamma på en jätte god efterrätt, samma som jag gjorde på min födelsedag förra året. Den är verkligen somrig och god, inte alls för söt fastän det är marangänger i. Så har ni idétorka till sommarfesten så får ni ett tips här, mycket kan man förbereda i förväg dessutom!

Antal portioner: 4

Ingredienser:
225 g färska hallon
25 g florsocker
6 msk Vinsanto eller Muscatell (dessertvin)
250 färska jordgubbar
3 msk balsaminvinäger
3 dl vispgrädde
1 påse krossade maränger


Tillagning av recept:
Blanda samman hälften av hallonen med florsockret, 3msk vin och 1,5msk balsaminvinägern i mixern. Sila såsen och skopa den i fyra glas eller dessertskålar.

Rensa och skär sedan ner hälften av jordgubbarna i tärningar. Ställ åt sidan. Skär ner resten på längden och lägg ner i skålarna. Häll en tesked balsamvinäger över varje skål. (Såhär långt kan man göra i förväg)

Blanda samman de tärnade bären, de krossade marängerna och resten av det söta vinet. Vispa grädden. Skopa den över fruktlagren och tillsätt de resterande hallonen. Servera svalt inom en timme.


Hur gott som helst :)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0