Svårt att hålla löften!

Ja tydligen så har jag det, men nu har jag all tid i världen att redogöra förra veckans runtfarande :P

Som jag skrev så åkte jag till Västerås med mamsen i måndags och bodde på Scandic över natten. Var ett jätte fint hotell och mamsen snarkade faktiskt inte så mkt som hon brukar.. Käkade en helt OK hotellfrukost, dock inte lika fin som vår! Åkte till Aros Congress Center och satt med vid bokningen i en timme ungefär. sen var det bara att knalla på stan i väntan på tåget! Köpte första och andra boken i Twilight-serien, första blev utläst i söndags och nu är jag halvvägs in på den andra. Har blivit en riktig bokmal på senaste :P

Jobbade fram till lunch på onsdagen, kollade på en 5-rummare och sen åkte jag med bror och Petra till Sthlm. Vi gjorde oss iordning och hann med att träffa Miss Sofie för en fika innan det var dags att leta reda på Hamburger Börs. Det var ju lättare sagt än gjort :P Hittade trots allt fram till slut och möt upp med mamsen och papsen. Föreställningen och maten var helt underbar! Tog autograf också, precis som när jag såg Labero i Göteborg för typ tio år sedan! Efter föreställningen åkte jag, mamma och pappa till Västerås och bodde på BW-hotellet där, som också var jätte fint! Jag fick ett rum helt för mig själv, och sov bättre än på länge! Frukosten var också jätte god, nästan som vår :)

Kom hem från Västerås vid tolv-tiden och vid ett packade jag, Kalle och Sara in oss i bilen och åkte till Varberg. Var ltie action efter vägen men jag sov faktiskt större delen av resan som vanligt :P Framme i Varberg väntade Ulla med färska räkor, ost och bröd, sommarens första egengjorda räksmörgås är därför avklarad. Jag och Sara sov på varsin soffdel och Kalle och Ulla delade på sovrummet. På fredagen var det studiebesök på Varbers Stadshotell, bad på Asia Spa, snabbträff med Annacarin, Afterwork och sedan en jätte god middag på Grappa i Varberg. Under bar dag :)

Lördag var det jobb på TUR-mässan. Riktigt intressant, lärorikt och faktiskt rätt så påfrestande :P Vår monter var jätte fin och vi hade besökare konstant! När mässan stängde klockan sex åkte vi upp till Heaven23 som är en restaurang högst upp i byggnaden där mässan var (kommer inte på vad det heter just nu :P ) och åt deras kända räksmörgås. Tyckte iofs inte att den var så mkt bättre än vår förutom att den var större.. Malin V kom dit också och efter bamsesmörgåsen åkte jag och Kalle med hem till Malin. Skulle vara inflyttningsfest där men det blev mys och massa prat istället! Skönt det med ibland, jag kan behöva ta det lugnt ett tag..

På söndagen höll jag och Kalle på att missa bussen in till stan och fick springa de sista 100 metrarna. Jobbade på mässan och sen var vi äntligen påväg hem vid halv tre-tiden. Var längesen det var så skönt att komma hem!

Nu blev det här ett väldigt långt inlägg men jag lovar att lägga upp lite bilder när jag kommer hem och får tid. Har faktiskt både kameran och kabeln med mig men tyvärr så dog batterierna när jag skulle dokumentera hotellrummet.

Ja för nu är jag ju faktiskt i Göteborg igen, ska på utbildning imorgon så nu ligger jag på ett hotellrum på BW-hotellet Eggers vid centralen. Har precis badat i en timme ungefär och nu har jag ju äntligen kommit ikapp här också :) Åkte från Ludvika vid halv ett, hann med en fika med Jennie då jag hade en timmes väntan i Örebro och så har jag sprungit på stan och käkat med Annacarin här i Gbg ikväll.. Och nu går Fråga Olle på femman och jag ska faktiskt försöka sova snart!
Så puss och gonatt!

Förresten, Eva Cassidy är det enda som spelas just nu! Sällskap i underbar form!

Kommentarer
Postat av: Annacarin

gothia towers kanske?:) tack för igår! så kul att se dig!! dehär med tentapluggandet lägger jag snart ner. värdelöst=) pözzz

2009-03-26 @ 16:34:00
URL: http://annacarinsjoholm.blogg.se/
Postat av: mums

vadå brukar jag snarka - jädrans påhopp

mums

2009-03-27 @ 20:02:00

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0