En helg i Sthlm med brudarna :)

Den här helgen var precis vad jag behövde, en helg med brudarna fylld med allmänt prat, lite alkohol, god mat och lagomt med shopping och så självklart lite kändisar! Jag Jennie och Camilla åkte från Ludvika vid halv nio och var framme i Sthlm efter 2,5 timme. Sjukt imponerande att vi hittade till Karin på Kungsholmen så snabbt! Vi körde bara fel två gånger och jag var bara nära att krocka en gång så det är väl ett godkänt resultat? Är ju inte varje dag jag kör runt i Sthlm om man säger så.



Vi kastade in grejerna hos Karin och gick från hennes lägenhet till söder för att kika i lite affärer. Jag är så fruktansvärt avundsjuk på hur bra hon bor! Lägenheten är riktigt fin och det är gångavstånd till stan, bara att följa vattnet förbi Stadshuset och sen är man praktiskt taget framme. Ibland är Sthlm faktiskt en riktigt fin stad, fast jag är nog fortfarande mer för Göteborg. Iaf, första affären vi gick in på när vi knatade runt på söder var en sko/väskaffär som heter Belle och ligger på Götgatan, några affärer nedanför station Slussen. Rekommenderar alla skogalna kvinnor att ta sig en titt i den affären, jag gick nämligen ut därifrån med de snyggaste, porrigaste och mest prisvärda skor jag har köpt på riktigt länge!
 


Vi kikade runt en del och jag hann införskaffa en snygg topp att ha till sommaren också :) Självklart var vi in på systemet en sväng och gissa vem vi såg där? Jo, ingen mindre än Johan Ulvesson med hund. Var faktiskt så att jag och Jennie stod och diskuterade hunden (den såg lite sliten ut och får man verkligen ha med hundar på systemet?) när Jennie frågade om hundägaren inte var kändis? Jo sa jag det är ju han Johan i c/o Segermyr, ja Johan Ulvesson utbrast Jennie och så var vi skitglada över att ha sett vår första kändis på denna resa :)

Lunchade på ett fik, såg Eva Dahlgren och Eva Attling, och tog tunnelbanan hem till Karin, såg en av stammisarna från hotellet på T-centralen dessutom. Vi stannade till och handlade inför kvällens middag och när vi väl kom hem var jag helt slut! Tror det har med bilkörningen att göra, plus att jag inte sov så värst jätte mycket på natten. Vi var iofs rätt slut allihopa, jag somnade iaf på Karins otroligt sköna soffa och Camilla var också rätt nära.


På kvällen var det iaf tjejmiddag, Melodifestivalen och massor med tjejsnack som vanligt! Är alltid kul att komma bort lite från vardagen och bara umgås. Vi hade tänkt gå ut på krogen och hade klätt upp oss allihopa men när klockan närmade sig halv tolv kom vi fram till att ingen var sugen på att gå ut så vi kollde en film och la oss hyffsat tidigt istället :)


Söndag gick i no-stress-tema och det var riktigt välbehövligt! Vi käkade en jätte god frukost och mös runt i mjukiskläderna innan vi begav oss till centrum. Kom ut till bilen och fick en present i form av en P-bot på 900kronor. Får man ens ta ut sånna hutlösa avgifter? Jaja, tur att vi är brudar fullsketna med pengar! Sprang på stan ett tag och sen blev det världens goaste lunch på en restaurang på Drottninggatan, kommer dock inte ihåg vad den heter men dit ska jag defintivt igen! Sen var klockan helt plötsligt nästan fyra och det började bli dags att åka hem. Vi promenerade hem till Karin längs vattnet och packade in oss i bilen. Jag var rövtrött men eftersom vi hade mamsens bil var jag tvungen att köra hela vägen hem. Tacka gudarna att Jennie och Camilla höll mig sällskap, annars hade jag ju somnat flera gånger om!

Ja, ungefär så såg helgen ut, tack mina vänner för att ni förgyller min vardag :)

Kommentarer
Postat av: Annacarin

ååh ni ser ut att ha haft det jättemys! hade såå gärna joynat er! å dojorna är assnygga. men de slår inte mina! haha.. å håller också med om att göteborg är bättre än stockholm!:) puss

2009-03-11 @ 20:39:33
URL: http://annacarinsjoholm.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0