Städ- och packningsdag

Ledig fredag-söndag denna vecka vilket är asskönt! Onsdagen var helt galen så igår var jag mest död, därför jag inte har orkat uppdatera på ett par dagar.

Golftävlingen i onsdags var iallafall skitrolig! Jag och Sara var hålvärdar och hade tävling "Närmast hål", bjöd på jäger och andra förfriskningar :) Tyvärr så var det ju väldigt dåligt väder men jag och Sara underhöll varandra rätt så bra ändå! Skrattade så Sara höll på att kissa ner sig när vi fastnade med golfbilen, i en nedförsbacke!! Mitt i backen började den luta som tusan och grusvägen vi åkte på var jätte smal så vi fick lite panik. Sara tyckte vi skulle backa tillbaka upp istället så jag la i backen och gasade men kom inte alls långt innan det började slira. Då får Sara för sig att hon är starkast i världen och ska skjuta på den här lilla golfbilen upp för backen med typ 60 graders lutning. Tror ni det gick bra? Nja.. Efter att Sara insåg sig besegrad av golfbilen så åkte vi neråt istället, vääldigt sakta! Men vi kom ju ner tillslut iallafall :) Utan tvekan det roligaste jag varit med om på länge, var lite nervöst där ett tag! Kan ni tänka er hur det hade låtit om vi hade ringt Magnus från Best Westerns huvudkontoret och typ sagt: Vi - Magnus, vi har fastnat med golfbilen. Magnus - Jaha, vart då? Vi - I en nerförsbacke..



Helvetesbacken!

Sen var det bara för mig att åka direkt från golftävlingen i Borlänge till skogen utanför Snöån, där väntade mer jobb. Hade en grupp på ca 60 personer som skulle ha 3-rätters middag med kaffe i hattjättekåtorna, det var folk från världens alla hörn. Visst är det skoj att jobba på sånna arrangemang men fan vad trött jag var där ett tag! Lämnade lägenheten vid 6 på morgonen och kom inte hem förrän halv tolv på kvällen! Dessutom hade jag ju varit ute absolut hela dagen!

Igår började jag redan halv sju, hjälpte Sofie med hennes utcheck då alla som varit med på middagen skulle checka ut innan kvart över åtta. Vi trodde det skulle bli korvstoppning men det gick faktiskt riktigt bra! Blev dock ingen lång dag på jobbet för min del, var helt slut så jag gick hem redan efter lunch. Sov tills klockan var nästan fyra när Emelie kom upp och hälsade på. Vi träffade Daniel för en pizza och sen bar det iväg till Blötberget och två Korpen-matcher. Killarna förlorade tyvärr båda (3-1 och 3-0) men de spelade ändå bra! På kvällen kikade jag på Changeling (sjukt bra film!) och läste lite ur Champagneflickan som ajg köpte igår..


Nu ska jag packa lite kartonger och ta hand om min tvätt!!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0