Slö-dag..

Idag har varit en sån där dag som man verkligen bara behöver ibland, en dag då det inte görs nånting vettigt överhuvudtaget! Jag har bara tagit det filmjölks-lugnt hela dagen och glidit runt på ett bananskal! Okej, lite har jag faktiskt gjort men bara sånt som fallit mig in och det mest ansträngande idag var morgonpromenaden med hunden så jag har inte så mycket att klaga på :) Har även laddat upp bilderna från mitt kalas nummer 2 på datorn så de ska ni få se lite av, resten av bilderna ligger som vanligt på FB!

Blev bjuden på bullbak hos Matilda idag så nu har jag ont i magen och rapar fortfarande jäst, efter det skjutsade jag mor och far och två vänner till familjen till Nås, där de skulle på irländsk afton med mat och musikunderhållning. Har inte alls varit så social av mig idag (för en gångs skull hade horoskopet i lokaltidningen rätt!) så jag beslöt mig för att stanna hemma. Nu ligger jag framför öppna spisen inne i storarummet där jag har tänt eld och verkligen myser, har precis målat klart en tavla och så fort jag har tröttnat på att sitta med datorn i knät ska jag fortsätta läsa i boken "Papillon" av Henri Charriére. Det är en gammal klassiker som min farbror rekommenderade och jag kan verkligen rekommendera den vidare! Jag läser den i pocketformat och just den här utgåvan blev tryckt 1983, första svenska utgåva kom 1970 så den har några år på nacken :)



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0