Helgen som gått..

Får tyvärr bli sånna här "fler-dagars-updates" när jag sover kvar i stan, har inte skaffat mobilt bredband än så datorn bor permanent hemma!

Fredagen spenderades i Snöån med Emelie och grabbarna. Vi grillade och drack alkohol som vi oftast gör därute runt helgerna, och sen var vi in till stan en snabbis. Visade sig inte vara någon höjdare denna fredag så vi åkte tillbaka till Snöån. Tur var väl det för vi hann vara där i kanske 30-40 minuter (kan ha varit en timme också, minnet sviker lite) och sen kom ovädret! Det regnade som attans och blixtrade och åskade så att strömmen dog och större delen av Ludvika kommun blev svart. Snöån tillhör iofs Smedjebackens kommun men det blev iallafall svart. Kalle drog fram gitarren och vi tände ljus och hade hur mysigt som helst under det 30 minuter långa strömavbrottet! Jag var tvungen att ta mig en regndusch också, vet inte vad det är med hällregn som gör mig så barnslig? Älskar det iallafall!

När strömmen kom tillbaka var det dags för mig att krypa ner i sängen. Hamnade i Sabines rum och delade säng med John och Jonas och jag tänkte säga att värre sovkompisar har jag haft men det vetifan. Vaknade nämligen av att John drig av mig täcket och Jonas la av en brakare så jag nästan flög ur sängen.. Inne hos ABA fick jag dock en hel säng för mig själv så jag hann sova lite där också!

Lördagen så jobbade jag, löste 10 sudoku och satte personligt rekord på 3 minuter och 48 sekunder på en lätt. Får väl se om jag kan slå det nästa helg :P Fick låna Emelies säng ute i Snöån för hon hade dragit till Sälen och fiskat och jag började sju imorse så då är det lite drygt att åka imellan..

Åkte direkt från Ludvika till sommarstugan i Gravendal och jävlar vilken kväll jag har haft! När jag kom dit satt pappa, bror med kompis Tomas och farbror Micke och spelade chicago. Har aldrig spelat det förut men lyckades iallfall sopa mattan med pojkarna! Två gånger :) Sista omgången slog jag vad att om jag vann skulle farbror och pappa ha en vit vecka, lyckades nästan. Vi var lite oense om reglerna där på slutet men kompromissade så de ska vara nyktra mån-ons vilket jag tycker är bra nog :) Ha ha!!

Har även hittat mammas gamla HellyHansen och bara älskar den, vi ska nog gifta oss :)


Imorgon spenderas i Ludvika så vi får se hur det blir med uppdateringar!

Btw, nu har alla jag vet som läser den här bloggen skaffat FB (inklusive faster) så i fortsättningen får ni kolla på bilder där. De har verkligen ett skitdåligt system för att ladda upp bilder på blogg.se så det tar så lång tid! Men nån enstaka är det klart att jag bjuder på ibland :) Gonatt på er!

Kommentarer
Postat av: Faster

Jadu, nog har jag skaffat FB. Men tror du jag orkar gå ut där någongång? Två minuter, så tycker jag det är så rörigt att jag går ur igen.

Kram.

2009-07-06 @ 14:31:48

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0