Dator-fri dag

Igår tog jag ledigt från datorn och mobilen men nu är jag tillbaka som vanligt :) Får bli en liten up-date!

Onsdag 22 juli:

Spenderade som utlovat större delen av dagen ute i solen på gräsmattan. Blev serverad sill och färskpotatis ute i solen på Vandrarhemmet och så åkte jag lite åkgräsklippare också :) Det var då jag upptäckte vad omtänksam och genomgod som min farfar faktiskt är. Han har alltid varit lite av det strängare slaget och jag skulle inte överdriva om jag sa att iallafall jag var lite rädd för farfar när jag var liten. Han är före detta poliskonstapel och har verkligen betett sig som en sådan under alla år. Men, ju äldre han blivit desto mjukare blir han till beteendet också.

Han har till exempel alltid tyckt väldigt bra om Fredrik, kommer ihåg en gång när vi var där och farfar tog efter hur Fredrik stod lutad mot dörrposten. Var hur gulligt som helst! Sen i onsdags så var vi ner till farmor och farfar för att hämta nyckeln till åkgräsklipparen. Precis innan vi skulle gå så ropar farfar från soffan "Grattis förresten". Jag muttrar lite grann för det är väl egentligen inte så man vill bli gratulerad på ens födelsedag. Men sen när jag satt där på åkgräsklipparen påväg från deras lägenhet till Vandrarhemmet (kanske är ungefär en kilometer), så kommer farfar i hans vita volvo, nästan prejar mig av vägen och med mcket möda tar sig ur bilen. Sen staplar han fram till skuffen på bilen, öppnar den och plockar ur ett par hörselskydd. Staplar därefter fram till mig på åkgräsklipparen, som fortfarande är på, och skriker "Här, så du inte blir som jag!" och syftar på hans dåliga hörsel :)

Vid två-tiden åkte jag in till Ludvika och mötte upp Fredrik och Fredrik och fick en jätte fin blombukett :) Sen bara gled jag runt lite grann och vid femtiden drog jag till hotellet, tog en drink i baren och gjorde mig iordning inför kvällen! Blev en favorit i repris med min nya kjol men jag tycker väldigt bra om den! Hela släkten, med undantag för Sara som är i Götebrog och farbror Micke som jobbade, åt räkbuffé på Piren och hade hur trevligt som helst! Edwin var med och charmade hela restaurangen :) Efter maten åkte jag ut till snöån där festen var i full gång! Efter ca en timme åkte vi tillbaks in till stan coh satte oss på Pirens uteservering och lyssnade på trubaduren och hade skit skoj! Hann med en snabbis på Trägårn också men det var inte så mycket att hänga i julgranen :P Spenderade natten på Daniels soffa, bättre det än att sova i bilen på ens födelsedag!

Torsdag 23 juli:

Sov länge och klev inte upp förrän klockan var efter tolv. Blev inte mycket dricka på onsdagen men jag tyckte ändå att jag förtjänade en sovmorgon :) Dessutom låg Daniel fortfarande och sov när jag gick upp.. Gick ner på stan och träffade på Mia och Karl-Anton på hotellet. Gav en snabb update om onsdagskvällen och sen var det bara att åka upp till Jysk och träffa Emelie och Kalle. Känner ingen som skulle ta så lång tid på sig som Emelie och välja sovsäck! Trodde aldrig vi skulle komma därifrån! Käkade lunch på Åhléns innan jag åkte vidare mot skogen. Resten av dagen/kvällen spenderades med mamma och pappa, blev inte mycket vettigt gjort men sånna dagar är riktigt sköna de med!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0