Artist within..

Nu är det tyvärr så att jag aldrig har varit konstnärligt lagd, inte på nå sätt och vis. Men nu har jag kommit på ett enkelt, roligt och lagomt tidskrävande sätt att ignorera min totala oförmåga när det gäller att måla. Jag älskar att ha foton på väggen, men tavlor som jag målat själv är ännu bättre! Berättade förra veckan att jag hade varit kreativ och det var det här jag gjorde:


Det är en present till min allra vackraste Anna då hon ska flytta till sin första egna lya och självklart behöver hon något vackert att ha på väggen :) Originalbilden är den här:

Visst finns det iallafall liite likheter?

Du behöver följande:
En bild eller ett foto som du i vanliga Word eller Photoshop om du har, gör om till svartvit. Det blir inte bra på alla bilder så jag hade iallafall femton stycken som jag gjorde om och sen valde jag därifrån och skrev ut de bästa på OH-papper. Tänk på att låta OH-papprena ligga ett bra tag när du har skrivit ut bilderna för bläcket torkar inte in som på ett vanligt papper.
En canvas duk. Dessa går att köpa på till exempel Biltema och Clas Ohlsson.
Akrylfärg i valfri kulör.
Penslar
Blyertspenna
En liten burk för färgen
En OH-projektor. Vi hade en hemma men jag tror säkert att det kan gå att få låna från en skola eller kanske en konferensanläggning. Det finns ofta sånna här lite överallt men de används sällan idag!
Ett stafli

Sedan är det bara att börja!
Lägg OH-pappret på projektorn, sätt fast canvasduken på staflit och passa in så att du har bilden där du vill ha den på duken.

Sen är det bara att skissa efter konturerna. Är man duktig kan man börja måla redan här men jag tyckte det var skönt att ha något mer att gå efter än bara OH'n.

Ja, sen är det bara att dra igång!


Den här gjorde jag idag:

Lycka till :)

Kommentarer
Postat av: Anna Banana

Åhh, du ska vara så stolt! Den blev så himla fin och ska absolut upp på väggen i Norrköping! :D Du är underbar! <3

2009-07-31 @ 17:11:31
URL: http://annahjort.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud så fint! Ida

2009-08-02 @ 17:59:12
Postat av: Tina S

Vad snyggt!

2009-08-02 @ 19:58:21
Postat av: Knasen

SJUKT snyggt! Detta visste jag inte Camilla :D

2009-08-05 @ 02:17:08
Postat av: Johanna

Men shiit vad snyggt camilla! Duktig du är!.. Mvh // Johanna G Repan :)

2009-08-12 @ 23:40:44
URL: http://jojjo85.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0