Sthlm tur och retur

Vart en snabbvända till Sthlm och Karin men vi hann med bra mkt ändå;

Åkte från Ludvika vid elva i torsdags. Lastade bilen med Anna, Niclas, Fredrik och deras packning (som inte bestod av alltför mkt vill jag lova!). kollade så att pojkarna hade pass och pengar med sig och sen bar det av. Åkte via Avesta och lämnade av en tvättmaskin åt mor och far, där höll det på att bli bråk för Fredrik hatar sånna där rundturer :P Meen, ingen större skada skedd, vi kom ju trots allt fram till Arlanda ca 3 timmar innan planet gick så vi tror att dom har kommit med iaf (fast, någon som har hört nåt från dom än?).





Jag och Anna fortsatte då mot Stlhm med pendeln, tog bra jävla lång tid men fram kom vi iaf. Och till vad? Ett jävligt kallt Stockholm! Jag trodde ju fan det skulle vara vår i Sthlm nu så jag hade bara mina nya mysbyxor och skinnjackan på mig, höll på att förfrysa flera gånger om! Träffade på Amalia och Karin och tog en fika innan vi tog tunnelbanan hem till Karin, vilket också var bra onödigt. Visade sig nämligen att det var ungefär lika långt att gå från tunnelbanestationen till Karins lägenhet på Kungsholmen som det var att gå från fiket där vi hade suttit.. Jaja, nu har vi ju åkt tunnelbana också :)

Jag och Anna i väntan på pendeln..

Kvällen närmade sig och det blev dags för middag. Karin laddade upp med olika sallader från ICA och jag och Anna lyxade med sushi! Eller ja, jag åt kycklinspett men iaf :P Sedan slappade vi framför TV:n med morötter, chips och dip, kan det bli bättre?

Igår var vi upp tidigt, gick till T-centralen längs vattnet, tog Flygbussen ut till Arlanda och sen var det bara att hämta bilen och bege sig hemåt! Jag och Anna fick faktiskt med oss Karin hem så det var trevligt med extra sällskap i bussen! Åkte till Uppsala och gick på IKEA och sen åkte vi över Avesta för att hämta upp tvättmaskinen igen. Ringde mamma och frågade om vägen X antal gånger men vi hittade hem till slut :)

Morgonpromenad i Sthlm...

Tröttisar på flygbussen..

Igårkväll åkte mamma, pappa och faster med mig in till stan och så käkade vi middag på hotellet, var skitmysigt! Åt tills jag mådde illa så jag somnade på soffan redan vid tio igår :P Nu ska jag käka frukost och sen MÅSTE jag börja städa och packa inför flytten! Vill fan inte..

PS. Fredrik fick låna med min kamera till Thailand bara för att jag är så jävla snäll så det blir mest mobilbilder framöver så ni vet.. DS.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0