Helgens bravader!

Var inte helt skitpigg igår så här kommer lite från helgen! Jobbade förmiddag på lördagen och efter det blev det en snabbis till gymmet för att få lite färg. De stänger faktiskt fyra och jag slutade tre så jag hann inte med att träna! Sov dåligt som fan på natten så det var bara hem och sova lite efter solningen. Råkade visst sova i ungefär en och en halv timme så det blev lite stressigt på slutet, hann iaf klart till utsatt tid :)

Hemma hos Joanna var det redan feststämning och vi satte oss till bords omgående. Fick jätte god paj (vilket var tur för jag hade bara grundat med en kladdkaka med grädde till lunch :P) och drack en hel del cider :P Sen blev det frågesport som mitt utmärkta lag faktiskt nästan vann! Missade bara med ett poäng! Ja, sen var det bara att festa vidare, hände inte så mkt faktiskt men det var en bra fest, här har ni lite pictures!




Ja sen blev det söndag och jag måste erkänna att jag spenderade hela dagen och kvällen på soffan, kvällen var ju iofs på Köhlers soffa men det var helt klart en seg dag!

Vid tio-tiden kunde jag konstatera att jag hade fått tillbaka mina utslag (som jag hade vid studenten) på nyckelbenet så det var bara att tacka för sig och åka upp till lasarettet. Jo visst, där konstaterades det att jag har bältros, vilket ni antagligen redan har räknat ut om ni inte har blivit tappade förstås.. Skit irriterande, det kliar och svider och gör allmänt ont! Har jag nämnt att jag hatar smärta?! Fick medicin och recept och så fick jag åka hem igen.



Gissa min chock när jag skulle hämta ut min medicin idag och damen i kassan säger typ:
"Ja, det här är ju en rätt så dyr medicin, men det vet du kanske redan om?"
"Nja, jag hade ju räknat med 300 kronor kanske, är det mer än så?" undrar jag.
"Mm, den kostar 980 kronor.."
"VA?!?!"
"Ja fast, du har fått en rabatt på 212 kronor!"
"Ja jävlar, det var ju en tröst!"

Mina väldigt små men dyra utslag

Hur fan kan en medicin kosta 1000 kronor?! Inte nog med att man ska ha ont och livet känns allmänt trist, man måste kasta ut en jävla massa pengar på medicin också!! Känner för att tröstäta :P

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0