Sköna söndag

Har haft en underbart go söndag, nästan inte gjort nånting vettigt alls :P Vaknade först vid tolv-tiden tack vare pappas otroligt goda mat. Både jag, Fredrik, Daniel och Aba åt så vi fick värsta paltkoman, så festandet vi hade planerat ble lagt på is! Världens godaste köttbullar, julskinka, prinskorv, varmrökt lax, janssons frestelse, senapssill, rökt älg, risgrynsgröt och massa annat gott! Åt så mycket mat att jag inte fick i mig någe efterrätt fastän jag verkligen verkligen försökte, hur ofta har det hänt?!

Hann med att mysa lite med hunden och kolla igenom gamla smyckeskrin innan middagen igår. Hittade lite smycken efter mormor som jag fick av mamsen, bland annat det nedan:

Guldklockan kommer mamma ihåg från när hon var liten så den måste ju vara mellan 30-40 år gammal, är jätte fin men tyvärr funkar inte uret längre så jag ska lämna in den till en urmakare i veckan hade jag tänkt. Ringen i mitten är i vitt guld med vad vi tror är en liten diamant, men den måste också lämnas in för den är lite lite för stor :P Silverkedjan är mammas konfirmationspresent men hon använder den inte längre för den är så tung, väger så mycket så det blir märken på huden men det kan jag stå ut med :)

Ja tillbaka till dagens aktiviteter.. Åkte med mamsen till Borlänge och höll henne sällskap när hon fixade naglarna, hann få panik på allt folk som julhandlade fastän vi bara var där i en timme! Och jag som inte ens har börjat med klapparna ännu.. Åkte hem och kollade film med Fredrik och Daniel, en riktigt värdelös thriller med Megan Fox som hette "Jennifers Body" eller nåt sånt. Ja, sen har jag bara legat hemma på min soffa och haft lite smått ångest över disken men fan, det är en dag imorgon också!

Nu tror jag nog jag ska sova lite grann, jobbar eftermiddag imorgon men ska träna med Sofie på förmiddagen så måste ändå upp i tid!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0