Nära döden..

Idag har varit en rätt pulshöjande dag. Först så hoppade jag lite på min studsmatta, vilket är jävligt pulshöjande, och sen städade jag ur Gotlands-bilen, på kvällen har jag dessutom druckit alkohol vilket ju är rätt så pulshöjande i sig. Det som däremot fick min puls att öka mest idag var en nära-döden-upplevelse jag hade mitt i mitt bilstädande.

Det var nämligen så att där satt jag i min ensamhet i baksätet, med benen ut genom dörren på vänster sida av bilen, och plockade upp diverse skräp och annat från golvet under förarstolen. Då plötsligt smäller det till nå djävulusiskt till höger om mig! Först hoppar jag lite grann, sen när jag ska kolla vem det var som skulle vara rolig och knacka på bilrutan, ja då satt det en stor fågel fastklistrad över hela rutan på dörren till baksätet på höger sida av bilen!! Gissa om jag blev skraj! Han satt dessutom fast där, då fågeln flög in i rutan med sån kraft att han fastnade! Tänk er nu att fågeln tog upp större delen av fönstret, och såg lite ut som en falk. När jag fick kontroll på mina sinnen igen drog jag igen dörren till vänster om mig för att fågeln inte skulle få för sig att anfalla från andra hållet. Först när jag drämde igen bildörren lossnade fågeln från fönsterrutan och flög därifrån lagomt yr i huvudet! Tänk om jag hade haft också den dörren öppen, då hade jag legat på typ karolinska institutet med en rovfågel inborrad i magen!!

Tilläggas ska att det är fortfarande avtryck på fönsterrutan av fågelmagen!

Nu i skrivande stund ligger jag i Emelies säng ute i Snöån, hon är inte hemma så jag kan njuta av en 160-säng alldeles själv :) Imorgon eftermiddag bär det av mot Gotland, kanske hinner med ett till inlägg innan vi åker!
Gonatt på er!!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0