Gôttland tur och retur

Nu får det bli en flerdagars update, bilder kommer vid senare tillfälle för jag har inte fått bilderna än (nu är det klart, min kamera har sagt upp sig på heltid och jag måste spendera typ 5000 på en ny :P )

Torsdag:

Bilresan ner gick faktiskt riktigt bra, bara ett litet mindre missöde på vägen men det är inte ens värt att skriva om. Vi blev nästan lite sena till färjan i väntan på Elina men vi kom ju i alla fall med! Köpte en kortlek och sen spelade vi vänd-tia och chicago hela vägen över. Framme vid lägenheten halv fyra och lagomt trött, tror ni jag blev glad när det visade sig att lägenheten var bra mycket större än den skolåda jag hade förväntat mig? Vi fick utan några som helst problem plats, balkongen hade sol på morgonen och lagom temperatur på kvällen, vi hade tillochmed plats runt köksbordet för gemensam frukost :)

Fredag:

Vaknade av att Arvid drog igång på sin iPod, gick upp och stängde av och somnade igen :) Och här trodde jag att jag var morgonpigg! Nästa gång jag vaknade var han och köpte frukost så jag tog bilen och skulle hämta upp honom. Självklart körde jag åt fel håll men det var väl ingen som hade föreställt sig nånting annat?
Efter frukosten så packade vi strandväskorna, tog med några öl/cider och gick till stranden. Hade så sjukt fint väder, kändes verkligen inte som Sverige! Gick igenom ringmuren, förbi Kallis och till en strand som vi tror heter Gustavsik. Låg där mest hela dagen, på eftermiddagen gick vi tillbaka till lägenheten och en kort tupplur blev en gemensam entimmessovning :)
Vi käkade middag på en jätte fin restaurang innanför murarna som hette Visbys Trägård. Vi satt på den övre av deras två takterasser och hade utsikt över havet. Maten var jätte god och personalen skit trevlig! Kvällen fortsatte med fler drinkar på Innergården, kan tänka mig att det stället är underbart under högsäsongen! Skulle gå vidare vid ett-tiden men när de skulle ha 120 spänn inträde för 1 timme rann snålvattnet till så vi brudar gick hem och sov istället :)

Lördag:

Efter frukosten tog vi bilen till Tofta och deras strand, var verkligen jätte fint och fullt av medelålders människor i varierande storlekar (mest större dock). Vi märkte rätt snart att det var ett klart överskott av tjejer på Gotland, såg inte en enda tiopoängare på hela helgen :P Mös på stranden hela dagen och fick massor av färg, skönt att ha lite färg inför vintern :) När vi kom hem hade jag lite drickande att ta igen eftersom att jag har varit chaufför hela helgen, samtidigt gjorde vi oss iordning och sen bar det iväg mot muren igen.
Käkade på en skitifn restaurang som jag glömt namnet på och sen fick vi halvspringa till tornerspelen! Jag, Emelie och Elina hade våra medeltidsklänningar på oss och var skitfina, tills nästa år ska dock jag lägga ner lite mer pengar på en riktigt riktigt fin klänning :) Tornerspelen var sådär, visste jag såhär i förväg vad jag betalade 220 spänn för hade jag nog övervägt att lägga pengarna på alkohol istället men det var klart kul att ha sett :)
Efter spelen skulle vi in på Gutekällaren, vi blev dock inte insläppta i våra medeltidskläder så vi bytte om i en gränd under en lyktsolpe. Lite udda kanske. Gutekällaren är ett riktigt party-/dansställe, hade jag haft mitt dancecrew med mig hade jag helt klart spenderat hela kvällen på dansgolvet! Emelie är ju dock inte så mycket för att dansa och helt ärligt så var jag riktigt matt i pälsen :P Vi brudar smet hem strax efter ett då vi hade tröttnat på alla små brats och snackade skit hemma istället för på krogen!

Söndag:

Vakande hyffsat tidigt, tog bilen till en strand som jag inte kommer ihåg namnet på. När vi kom dit och gick ut på stranden så kändes det verkligen inte som att vi var i Sverige. Påminde mig väldigt mycket om Grekland och var sjukt fint :) Det låg en jätte söt restaurang där som vi käkade lunch på, tyvärr så var inte vädret lika bra som de två andra dagarna men man ska inte klaga :) Efter en sen lunch så åkte vi till ett ställe där man kunde kolla på raukar (som INTE är en slags get vilket jag vet nu!) och sen åkte vi tillbaka till Visby för att packa ihop lägenheten och sova lite.
Åt en sista middag ute vid torget innanför murarna och sen tog de andra en sista drink på Innergården och sen var det bara att gå hem och ladda inför hemfärden. Jag försökte sova lite men lyckades inte, så imorse när vi åkte till färgen vid halv tre hade jag inte sovit sen lördagnatten, hann med typ 1,5 timmes sömn på färjegolvet och sen var det bara att sätta sig i bilen och köra hem. Rätt slut när jag kom hem till soffan vill jag lova :P

Kan bara säga en sak om Gôttland, underbart! Ska utan tvekan åka tillbaka nästa sommar och nästa medeltidsvecka! Nu ska jag nog sova tror jag, gonatt på er!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0