Flygande Jacob

Gjorde flygande jacob för första gången någonsin idag och det blev en dunderhit, här är receptet:

1 frp fryst salladskyckling (600g)
2 frp bacon
2 bananer
1-2 dl jordnötter

3dl chilisås
5dl grädde
ost

Börja med att värma kycklingen i en stekpanna så att den får lite färg. Häll den sedan i en smord ugnsäker form som är rätt så stor. Stek sedan klippt bacon och häll dessa i formen tillsammans med kycklingen. Strö över jirdnötterna och skivad banan (jag hade osaltade jordnötter men det kan man ta efter smak). Blanda chilisåsen med grädden och lite riven ost (osten är frivillig, jag hoppade över den för att spara in lite kalorier åt mina matgäster) och häll över ingredienserna i formen.

Grädda sedan i mitten av ugnen på 200 grader i ca 20 minuter tills allt är genomvarmt.

Tips!
Se till att täcka bananerna med såsen, de blir väldigt bruna i ugnen annars vilket inte ser alltför aptitligt ut :)

Jag gjorde en stor form och tog med mig ut till Snöån. Kalle, Daniel och Fredrik åt praktiskt taget 1/3 var, tur att jag inte är alltför stor i maten! Efter maten kollade vi på The Wedding Singer och nu är det dags för sängen, börjar redan sju imorgon och jag är svintrött! Imorgon är det Daniel som bjuder på amerikanska pannkakor, eller hur Daniel?



Kommentarer
Postat av: sara

mums! :D

2009-04-16 @ 23:38:22
URL: http://saraekehov.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0